13.01.2011

Siste oppgave - Oh the Horror!

Så her er da altså siste oppgave. Jeg valgte jo å ta litt skumle skrekkbilder, og her er de altså.

Jeg har fjernet de tre første bildene i denne oppgaven, de var litt smågroteske, så de har blitt sensurert bort i tilfelle de skulle støte noen

Ah, Roald Dahl, antagelig den delen av barndommen min som er grunnen til min sans for det morbide. Tekstutdraget her er faktisk fra Heksene. Hvorfor ta en grøsser når man kan bruke en barnebok? Dette er faktisk kanskje mitt favorittbilde på hele bloggen, med blanding av tekst og bilde og uhyggelig stemning. Jeg har brukt blender til å bare fokusere den ene linjen i teksten, og nok en gang økt kontrasten i photoshop. Bildet har skrålinjer med teksten og kniven i bakgrunnen. Og kontrast mellom boken i svart/ hvitt og den sterke fargen til det falske blodet. Jeg har også brukt det gylne snitt, med plasseringen av kniven i bakgrunnen, og blodflekkene i boken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar